Bedrijfswagen.nl gebruikt cookies. Door deze cookies kunnen wij onze websites onder andere gebruikersvriendelijker maken. Door verder te klikken op onze website, accepteer je automatisch onze cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze privacy statement en cookieverklaring.

Meer weten? Sluiten

Mitsubishi Fuso Canter

De naam Fuso doet waarschijnlijk weinig belletjes rinkelen hier in het Westen, maar het is een zeer grote speler in de markt van zware vrachtwagens in het Verre Oosten. Met de verkoop van 140.000 chassis vorig jaar, verkoopt de hier zo onbekende bescheiden Canter beter dan alle andere truckmodellen van Daimler. Het succes is te danken aan zijn robuustheid en zeer efficiënt brandstofverbruik.

Fuso levert de Canter met verschillende GVW’s van 3,5 tot 8,55 ton. Het 3,5-tons model biedt een reeks carrosserietypes met kipper- en laadbakken die af fabriek beschikbaar zijn naast chassiscabines, met wielbases van 3.200 mm tot 4.400 mm. Er zijn ook twee opbouwbreedtes beschikbaar, 1.950 mm en 2.200 mm. Vanwege de vele opbouwmogelijkheden kan de Canter ingezet worden door vele vakmensen. Zo is hij geschikt voor de bouw, hoveniers, distributeurs en ook vele gemeenten maken gebruik van de Canter.

De Canter wordt aangedreven door een 3-liter viercilinder diesel die altijd voldoende trekkracht biedt en daarnaast ook nog eens zeer efficiënt is. Hij kan worden geleverd in drie vermogensvarianten, namelijk met 130, 150 en 175pk. Bij de Eco-Hybrid modellen wordt er bij lage snelheden en optrekken gebruik gemaakt van een ondersteunende elektromotor die goed is voor 54pk. Dit zorgt ervoor dat het brandstofverbruik nog lager uitvalt. De Canter is uit te rusten met een automatische DUONIC-transmissie en werkt met een dubbele koppeling zodat het slijtage niveau zo laag mogelijk wordt gehouden. Hierdoor profiteert u ook nog eens van zeer lage onderhoudskosten.

De voorover bouw is zeer kort waardoor u bijna helemaal aan de voorkant van de wagen zit. Dit biedt veel overzicht voor de bestuurder en verkleint de draaicirkel aanzienlijk. De standaard stoelen zijn prettig om in te zitten en er zijn ook nog lucht geveerde chauffeurs stoelen beschikbaar voor een zeer comfortabele rit. Ook is er een volwaardige derde zitplaats in de cabine om een extra persoon mee te nemen.