Bedrijfswagen.nl gebruikt cookies. Door deze cookies kunnen wij onze websites onder andere gebruikersvriendelijker maken. Door verder te klikken op onze website, accepteer je automatisch onze cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze privacy statement en cookieverklaring.

Meer weten? Sluiten

Nissan NV e-NV200

Toen de Nissan e-NV200 werd geïntroduceerd in 2014, werd deze gezien als slechts een Nissan Leaf met een bestelwagencarrosserie, maar in werkelijkheid is het veel meer. De onconventionele grootte van de e-NV200, hij is namelijk groter dan de meeste andere kleine bestelwagens, betekende dat de e-NV200 direct meer geschikt was voor ondernemers die meer laadcapaciteit wensen en emissievrij willen rijden. En terwijl de markt voor elektrische bestelbussen toen nog in de kinderschoenen stond, heeft de e-NV200 de pioniersrol gespeeld en is nu een voorbeeld voor anderen. Met directe aandrijving en het directe koppel van de elektromotor is de e-NV200 gemakkelijker te besturen dan de dieselvariant. Daarnaast profiteert u van zeer lage kosten dankzij goedkoop elektrisch laden in vergelijking met dieselprijzen. Bovendien is de e-NV200 beschikbaar als een vijfzits Combi zodat u naast lading ook vijf personen kunt vervoeren.

De eerste modellen waren uitgerust met een 24kWh-batterijpakket, wat een praktisch bereik van minder dan 100 kilometer opleverde. In 2018 werd de e-NV200 echter verbeterd met een nieuwe 40kWh-batterij waarmee de actieradius werd verhoogd tot 200 kilometer. Dat klinkt misschien nog niet zo veel, maar als u het busje gebruikt in een en dezelfde stad en er momenten zijn op te laden dan is dit ruim voldoende.

Voor een compacte bestelwagen biedt de e-NV200 veel laadruimte. Net zoals de diesel NV200 heeft het laadruim een volume van 4,2 kubieke meter, met een laadvloer van 2,04 meter lang. Met de optionele opvouwbare passagiersstoel kan dit verlengd worden tot 2,8 meter. Tussen de wielkasten is de laadvloer 1,22 meter breed en daardoor biedt de e-NV200 voldoende ruimte voor twee Europallets. De e-NV200 verslaat zijn diesel aangedreven broer als het gaat om het laadvermogen, deze bedraagt nu 770 kg. Ondanks dat de batterijen in de vloer worden opgeslagen, is de laadhoogte slechts 524 mm. Daardoor is de toegang is goed en kan er gemakkelijk geladen en gelost worden.

Eenmaal achter het stuur blijkt de eNV200 een zeer comfortabele bestelbus. Er bevindt zich geen dieselmotor onder de kap, dus er zijn ook een trillingen en resonanties die het comfort verstoren. De rijervaring is hierdoor zeer rustig en aangenaam.